Firma Mielżyński to pierwsze w Polsce przedsięwzięcie, którego wszystkie działania mają jeden wspólny mianownik – wino. Odwiedzający winiarnie, zlokalizowane w miejscach
o szczególnym uroku, zanim podejmą decyzję o zakupie wina, mogą przetestować różne propozycje, korzystając z rekomendacji fachowego personelu, mogą przegryźć coś do kieliszka lub dobrać odpowiednie wino do serwowanych dań.
Cyklicznie organizowane są tematyczne degustacje, często przy muzyce live. W ofercie składów win oraz concept storu All Around Wine znaleźć można także kulinarne specjały, akcesoria, książki, poradniki, itp. Ze względu na te wszystkie walory Mielżyński jest bardzo cenionym i lubianym miejscem spotkań i zakupów. Credo firmy to DOŚWIADCZENIE – w dwóch tego słowa znaczeniach: jako profesjonalna wiedza i intuicja Roberta Mielżyńskiego (enologa i importera) oraz jako doświadczanie poprzez wszystkie zmysły, które staje się udziałem klientów.
Naszym zadaniem było stworzenie serwisu internetowego, który odda walory realnego miejsca, umożliwi “doświadczenie” go z domu, biura czy podróży oraz będzie platformą doradztwa
i sprzedaży w szerokich ramach oferty produktów
i usług.Spojrzeliśmy na Mielżyńskiego jak na swego rodzaju ekosystem: cała oferta – produkty, serwowane w wine barze dania, organizowane wydarzenia – wspiera kulturę picia wina, buduje świadomość dobrego smaku i potrzebę jego kultywowania. Z tego wywiedliśmy funkcjonalność serwisu. Szczegółowa prezentacja produktów w poszczególnych kategoriach (Wina, Alkohole, Specjały i akcesoria) ma miejsce w kontekście oferty kulinarnej (Wine bar – stałe i sezonowe menu), porad kulinarnych (Wino i kuchnia), prezentacji eventów (Taste of Wine), oferty concept storu (All Around Wine) czy nawet małego przewodnika turystycznego (Wine & Travel). Wszystko wzajemnie się dopełnia. Z każdego poziomu można w naturalny sposób przejść do Sklepu Online, doprecyzować zamówienie i dokonać zakupu.
Zwróciliśmy uwagę na klimat wnętrz – surowych, skromnych, z porządkującymi przestrzeń konstrukcjami regałów magazynowych, przy tym – dzięki wypełniającym je kartonowym pudełkom, drewnianym skrzynkom i oklejonym etykietami butelkom – niezwykle ciepłych i naturalnych. Z tego wziął się zamysł wizualny. Projektując grafikę strony, nawiązaliśmy do szlachetnej prostoty architektury i kolorystyki wnętrz wypełnionych klientelą i personelem, i bogatych w zapachy i smaki. Na surowym tle pakowego papieru powstała kompozycja funkcjonalnych, nawigacyjnych elementów typografii i opisów,
w kolorach transparentnych bieli, szarości i burgunda, stanowiących ramy dla barwnych fotografii. “Doświadczenie Mielżyńskiego” uczyniliśmy ideą kreatywną całego projektu.