Zjawisko wszawicy pośród dzieci jest problemem równie powszechnym jak wstydliwym. Zwalczanie jest dość uciążliwe i nieprzyjemne zarówno dla dzieci, jak ich opiekunów.
Firma ICB Pharma, producent docenionego w Polsce preparatu Pipi®, przygotowała jego następcę: Pipi® Nitolic® – nowoczesny preparat kompleksowo zwalczający wszy. Marka będzie dostępna zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych. Naszym zadaniem było stworzenie identyfikacji wizualnej całej marki: zaprojektowanie logo, opakowań, drukowanych materiałów informacyjnych, infografik oraz strony internetowej.
Zaproponowaliśmy strategię mającą za cel oswojenie trudnego tematu. Potraktowaliśmy go
z humorem, który zawsze pomaga przezwyciężyć strach i uprzedzenia. Zaprojektowaliśmy logotyp uśmiechający się pogodną, dziecięcą buzią i wykreowaliśmy rysunkową postać sympatycznego chłopca o bujnej czuprynie. Te charakterystyczne i zapamiętywalne elementy oraz przyjazna kolorystyka pozwoliły zbudować wyrazisty i spójny wizerunek całej marki. Znalazły się na opakowaniach produktów i stały się przewodnim motywem identyfikacji wszystkich elementów zestawu i drukowanych materiałów informacyjnych. Opakowanie każdego zestawu produktów wzbogaciliśmy wesołym, wierszowanym komiksem dla dzieci, w którym nasz sympatyczny bohater opowiada o swoich perypetiach z niepożądanymi mieszkańcami jego czupryny. Stronę internetową zaprojektowaliśmy uwzględniając przede wszystkim jej informacyjne
i edukacyjne cele. Ma ona pomóc w rozpoznaniu problemu, przełamaniu tabu z nim związanym.
Ma szczegółowo zapoznać ze sposobem kompleksowego zwalczania za pomocą specjalnie opracowanej formuły i zestawu produktów. Ma pomóc w wyborze i zakupie odpowiedniego produktu. Naukowe i instruktażowe treści ociepliliśmy rysunkowymi ilustracjami i animowaną wersją naszego komiksu dla dzieci i przedstawiliśmy, w spójnej dla całej identyfikacji marki, przyjaznej konwencji.
Projekt nagrodzony na konkursie Art of Packaging oraz wyróżniony na konkursie KTR