Oillan jest marką, która specjalizuje się w pielęgnacji skóry wrażliwej i dotkniętej schorzeniami dermatologicznymi. Posiada specjalne linie produktów na bazie emolientów: Oillan Baby, dedykowaną skórze noworodków i niemowląt, która jest niezwykle delikatna i wymaga szczególnej pielęgnacji oraz Oillan Active, przeznaczoną dla dorosłych o równie wymagającej skórze.
Naszym zadaniem było zaprojektowanie key visual’i, które przedstawią Oillan Baby, jako preparat bezpieczny dla skóry dziecka, o wyłącznie naturalnej recepturze a Oillan Active, jako spełniający najwyższe wymagania skóry wrażliwej i suchej, nie dający przy tym efektu tłustości. Grupa docelowa to, w przypadku Oillan Baby, młode matki a, w przypadku Oillan Active, przede wszystkim kobiety mające problemy z wrażliwą skórą. Postanowiliśmy uporządkować i usystematyzować komunikację całej marki i, w dwóch odsłonach, zaprezentować specyficzne zalety obu linii. Spójność uzyskaliśmy dzięki takim formalnym rozwiązaniom, jak: kompozycja elementów, stylistyka fotografii; opracowaliśmy piktogramy i ikony (niektóre z nich znalazły się na opakowaniach produktów); zaproponowaliśmy formułę zakomponowania logotypu Oillan. Równocześnie pracowaliśmy nad hasłami i ilustracjami fotograficznymi dla każdej z linii oraz claim’em puentującym przekaz dla całej marki. W przypadku reklamy skierowanej do matek, głównym hasłem i obrazem, najpierw zwróciliśmy uwagę na emocje. Dalej, ale równie silnie, przedstawiliśmy aspekty racjonalne. W reklamie Oillan Active, szczególnym walorem są zapamiętywalny motyw szkła powiększającego i intrygujące hasło, które zachęcają do zapoznania się z dalszą treścią przedstawiającą zalety produktów. Sterylna estetyka, czyste, oszczędne rozwiązania graficzne, ciepłe, delikatne tony ludzkich ciał oraz rzeczowość opisów i infografik tworzą przekonujący wizerunek produktów o kosmetycznych i medycznych właściwościach.