Waszczukowe to beerbrownicy z Czarnej Białostockiej, pasjonaci i eksperymentatorzy, mocno zakorzenieni w puszczańskim mateczniku. W browarze powstają oryginalne piwa kraftowe, które miałyśmy okazję i przyjemność smakować.
1 etap – pozycjonowanie
Współpracujemy z Browarem Waszczukowe od 2019 roku. Pierwszym etapem naszych działań było opracowanie strategii marki i hierarchii komunikacji etykietach piw. To wtedy powstali Beerbrownicy z Czarnej Białostockiej, czyli wyróżniające pozycjonowanie dla browaru, który świetnie sobie radzi z sianiem fermentu w Puszczy Knyszyńskiej?. Użycie, w komunikacji Browaru Waszczukowe, neologizmu beerbrownik, nie jest przypadkowe. Przywodzi nam na myśl słowo bimbrownia, bo tradycja wytwarzania zacnych trunków w Puszczy Knyszyńskiej ma korzenie bardzo głęboko. Z tej natury, zarówno puszczańskiej, jak i ludzkiej czerpią garściami nasi beerbrownicy
2 etap – lifting etykiet i dedykowane fonty
Na podstawie pozycjonowania został przeprowadzony lifting etykiet dla piw z 3 linii: Kreatury z beerbowni, Klasyka beerbrownika i Sztosy z puszczy.
Świat kraftowych etykiet przypomina świat komiksu. Dlatego stworzyliśmy zbiór środków wyrazu
obejmujących liternictwo, styl i kolorystykę ilustracji, sposób wypowiedzi i dobierania słów. W naszym studio, na potrzeby komunikacji Browaru, powstała też niepowtarzalna rodzina fontów Waszczukowe.
3 etap – strona internetowa
Strona www.waszczukowe.pl pokazuje charakter browaru, czyli beerbrowni. Opowiada o beerbrownikach z Czarnej Białostockiej – nieoficjalnej stolicy leśnej fermentacji alkoholi. I o ich znakomitych wyrobach oczywiście.
4 etap – nowe etykiety, nowe ilustracje i media społecznościowe
Po stworzeniu mocnych podwalin, kolejne etykiety powstają w spójności z wszystkimi produktami. Ttworzyłyśmy etykiety w linii Kreatury Limitowane z autorskimi ilustracjami Jagody. Maczałyśmy też palce w waszczukowych grafikach w mediach społecznościowych i innych materiałach graficznych. A to nie koniec tej wspaniałej przygody! 🙂